ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ, [21/09/2010]


Πανευρωπαϊκή Έρευνα δείχνει ότι το 88% των καταναλωτών πιστεύει στο γυαλί για έναν υγιεινό τρόπο ζωής

Νέα Μελέτη: Η Γυάλινη Συσκευασία έρχεται πρώτη στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων και Ελλήνων Καταναλωτών


Αθήνα, 21/09/2010. Μια νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι η συντριπτική πλειοψηφία (88%) των Ευρωπαίων καταναλωτών προτιμούν τη γυάλινη συσκευασία έναντι άλλων υλικών συσκευασίας για να τους βοηθήσει σε ένα υγιεινό τρόπο ζωής. Το αντίστοιχο ποσοστό για την Ελλάδα ανεβαίνει στο εντυπωσιακό 98%, που τη φέρνει στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών της ΕΕ, στην προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών προς τη γυάλινη συσκευασία. Η μελέτη έγινε από τη διεθνή εταιρεία ερευνών TNS και κάλυψε 9.500 καταναλωτές σε 19 χώρες στην Ευρώπη, περιλαμβανομένης και της Ελλάδας. Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι οι καταναλωτές αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα του γυαλιού για την υγεία και το περιβάλλον και το γυαλί είναι η πρώτη τους επιλογή έναντι άλλων υλικών συσκευασίας. “Οι καταναλωτές είναι πιο ευαίσθητοι σε θέματα υγείας απ’ ότι στο παρελθόν … πραγματικά νοιάζονται για το τι ουσίες μπαίνουν μέσα στο σώμα τους αλλά και για τις επιπτώσεις των συσκευασιών στο περιβάλλον…“, ανέφερε ο Niall Wall, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Κατασκευαστών Γυάλινης Συσκευασίας (FEVE – Federation Europeenne Du Verre d’ Emballage).

Ένα από τα μεγάλα οφέλη του γυαλιού για την υγεία είναι ότι αυτό είναι αδρανές και έτσι δεν αλληλεπιδρά ή αλλοιώνει το προϊόν που είναι μέσα. Η έρευνα δείχνει ότι 83% των Ευρωπαίων καταναλωτών και 95% των Ελλήνων, εμπιστεύονται το γυαλί για να προστατεύσουν τρόφιμα, ποτά και αναψυκτικά από χημικά που συχνά έχουν βρεθεί σε άλλα υλικά συσκευασίας. Σύμφωνα με τους καταναλωτές, το γυαλί είναι το καλύτερο για να προστατεύσει τη διατροφική ποιότητα των τροφίμων και ποτών. Ένας λόγος γι’ αυτό είναι ότι το γυαλί είναι αδιαπέραστο και προσφέρει εξαιρετική αντίσταση σε χημικές ουσίες του περιβάλλοντος που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις βιταμίνες και τη φρεσκάδα του περιεχομένου. Όταν ερωτήθηκαν ποια συσκευασία προτιμούν για να διατηρήσουν τα τρόφιμα και αναψυκτικά τους υγιεινά, 83% των ερωτηθέντων στην Ευρώπη και 92% στην Ελλάδα διαλέγουν το γυαλί. Σύμφωνα με την έρευνα, 88% των Ευρωπαίων καταναλωτών και 95% των Ελλήνων επίσης προτιμούν το γυαλί, γιατί είναι φιλικό για το περιβάλλον, ενώ 72% των Ευρωπαίων πιστεύουν ότι είναι καλύτερο για ανακύκλωση σε σχέση με άλλα υλικά συσκευασίας. Τα αποτελέσματα επίσης δείχνουν ότι 87% των ερωτηθέντων Ευρωπαίων και 96% των Ελλήνων, πιστεύουν ότι τα γυάλινα μπουκάλια και βάζα διατηρούν καλύτερα τη γεύση των τροφίμων και αναψυκτικών, σε σχέση με το πλαστικό.

Τα πιο πάνω στοιχεία αποτελούν μια εισαγωγή σε ακόμη περισσότερα και ενδιαφέροντα ευρήματα, τα οποία πρόκειται να ανακοινωθούν στις 6 Οκτωβρίου 2010 καθώς η Κίνηση “ Φίλοι του Γυαλιού” λανσάρει την πανευρωπαϊκή εκστρατεία “ Η Δύναμη του Τίποτα” – Το Γυαλί δεν έχει Τίποτα να Κρύψει (“The Power of Nothing” – Glass has Nothing to Hide) για να προωθήσουν τα υγιεινά οφέλη του γυαλιού σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα.

Περισσότερα στο http://www.friendsofglass.com.

Σχετικά με την Κίνηση “ Φίλοι του Γυαλιού”

Η Κίνηση “ Φίλοι του Γυαλιού” είναι ένα ευρωπαϊκό φόρουμ καταναλωτών, που υποστηρίζει και προωθεί το δικαίωμα των καταναλωτών να είναι σε θέση να διαλέγουν τρόφιμα, ποτά και αναψυκτικά σε γυάλινη συσκευασία. Ενώνει όλους όσους πιστεύουν ότι το γυαλί είναι η καθαρή επιλογή γι’ αυτούς, τις οικογένειές τους και το περιβάλλον. Οι “ Φίλοι του Γυαλιού” ξεκίνησαν το 2009 από την FEVE ως συνέπεια των ευρημάτων σχετικής έρευνας της ομοσπονδίας την ίδια χρονιά, που έδειξε ότι το 74% των Ευρωπαίων καταναλωτών τότε προτιμούσε τη γυάλινη συσκευασία για τα τρόφιμα, ποτά και αναψυκτικά του.

Σχετικά με την έρευνα και την TNS

Η Ευρωπαϊκή Έρευνα Γυάλινης Συσκευασίας (European Glass Packaging Survey)πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο 2010 από την TNS σε 19 χώρες: Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Estonia, France, Germany, Greece, Hungary, Italy, the Netherlands, Poland, Portugal, Slovakia, Spain, Sweden, Switzerland, United Kingdom.

Οι ερωτηθέντες ήταν ηλικίας άνω των 18 ετών και το δείγμα τους ήταν αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού της κάθε χώρας.

Η TNS είναι η μεγαλύτερη εξειδικευμένη εταιρεία στον κόσμο στην Έρευνα Αγοράς (Custom Market Research), οργανωμένη κατά κλάδους επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η εταιρεία συνδυάζει τα οφέλη της εξειδικευμένης γνώσης του κάθε κλάδου και την εξειδίκευση στην έρευνα, για να δίνει πολύτιμα στοιχεία.

Σχετικά με τον Ιστότοπο www.thinkglass.gr στην Ελλάδα:

Ο ιστότοπος www.ThinkGlass.gr προωθεί την ιδέα της γυάλινης συσκευασίας, προβάλλοντας τα προτερήματά της αναφορικά με το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Έχει ουσιαστικά ως στόχο την επίτευξη μιας καλύτερης ζωής σε έναν καλύτερο κόσμο. Ενδιαφέρουσες ιδέες παρουσιάζονται επίσης στο σχετικό blog “ Το Γελαστό Μπουκάλι”, στο: http://togelastoboukali.blogspot.com/. Αποτελεί το σημείο αναφοράς των φίλων του γυαλιού στην Ελλάδα, συμμετέχοντας στην ευρωπαϊκή Κίνηση “Φίλοι του Γυαλιού”.

Ο ιστότοπος αξιοποιεί και διαχέει ιδέες και πρωτοβουλίες για την αειφόρο ανάπτυξη και την ανακύκλωση, μεταξύ άλλων και αυτών της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Κατασκευαστών Γυάλινης Συσκευασίας (FEVE - Federation Europeenne Du Verre d’ Emballage, www.feve.org), στις Βρυξέλλες. Η FEVE είναι ένας διεθνής, μη – κερδοσκοπικός οργανισμός, που αντιπροσωπεύει 60 μέλη, σε περίπου 25 χώρες της Ευρώπης και συνεργάζεται με διεθνείς και Ευρωπαϊκούς οργανισμούς για θέματα νομοθεσίας, υγείας, περιβάλλοντος, εμπορίου, κτλ . Τα μέλη της FEVE μπορείτε να τα δείτε στο http://www.friendsofglass.com/about-us, ενώ περισσότερα για την Κίνηση "Φίλοι του Γυαλιού" καθώς και μοναδικό υλικό για το γυαλί μπορείτε να δείτε στο http://www.friendsofglass.com/frontpage


(ΤΕΛΟΣ ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ)

Περισσότερες Πληροφορίες για τους Δημοσιογράφους

Φωτογραφίες σχετικές με το γυαλί και τη γυάλινη συσκευασία, μπορείτε να βρείτε και να κατεβάσετε στο www.thinkglass.gr/photos. Για την έρευνα ή για την Κίνηση “Φίλοι του Γυαλιού” μπορείτε να επικοινωνήσετε: email: info@costaskataras.org και/ή στο τηλ. : 6977 774401 (κα Κονδύλη).