ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ, [06/10/2010]


Το Ευρωπαϊκό Φόρουμ Καταναλωτών ”Φίλοι του Γυαλιού” ξεκινάει ενημερωτική εκστρατεία για τα οφέλη της γυάλινης συσκευασίας στην υγεία

97% των Ελλήνων καταναλωτών θέλουν περισσότερα προϊόντα σε Γυάλινη Συσκευασία στα ράφια των Σούπερ Μάρκετ


Αθήνα, 06/10/2010. Η πλειοψηφία των Ευρωπαίων καταναλωτών προτιμά τη γυάλινη συσκευασία, αλλά δύσκολα τη βρίσκει σε όλα τα καταστήματα. Το γεγονός αυτό θέτει θέμα ελευθερίας επιλογής και γι’αυτό οι Ευρωπαίοι καταναλωτές δίνουν ένα δυνατό μήνυμα και ένα ποσοστό 84%, το οποίο στην Ελλάδα ανεβαίνει στο εντυπωσιακό 97%, ζητούν να έχουν το δικαίωμα ν’αγοράζουν περισσότερα προϊόντα σε γυάλινη συσκευασία. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Ευρωπαϊκής Έρευνας Γυάλινης Συσκευασίας (European Glass Packaging Survey) η οποία πραγματοποιήθηκε από την TNS τον Σεπτέμβριο 2010, οι άνθρωποι ζητούν να έχουν το δικαίωμα στην επιλογή γυάλινης συσκευασίας, γιατί νοιάζονται για την υγεία τους και την προστασία του περιβάλλοντος.

Η γυάλινη συσκευασία γίνεται απο φυσικά υλικά και δεν χρειάζεται χημικά πρόσθετα ή πλαστικές επιστρώσεις για να προστατεύσει τα τρόφιμα και τα ποτά. Γι’αυτό το Ευρωπαϊκό φόρουμ καταναλωτών ”Φίλοι του Γυαλιού” ξεκινάει σήμερα την ενημερωτική εκστρατεία “ Το Γυαλί δεν έχει ΤΙΠΟΤΑ να Κρύψει” για να προωθήσει τα υγιεινά οφέλη της γυάλινης συσκευασίας. Η καμπάνια θα υλοποιηθεί σε 12 Ευρωπαϊκές χώρες (France, Germany, Poland, UK, Italy, Greece, Austria, Czech Republic, Switzerland, Spain, the Netherlands and Slovakia) και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το λανσάρισμα ενός νέου ιστότοπου στην Ελλάδα (http://www.nothingisgoodforyou.gr), όπου οι Έλληνες καταναλωτές μπορούν να τον επισκεφθούν και να μάθουν περισσότερα γιατί το γυαλί είναι η καλύτερη και πιο ασφαλής συσκευασία για την υγεία του ανθρώπου. Ένα ειδικό γνώρισμα του ιστότοπου είναι, ότι οι Έλληνες καταναλωτές μπορούν να αποκτήσουν το δικό τους βάζο ή φιάλη του “ ΤΙΠΟΤΑ” (“Nothing”). Αυτές τις ειδικά σχεδιασμένες, συλλεκτικές, γυάλινες συσκευασίες μπορεί ο καταναλωτής να τις αποκτήσει δωρεάν

Τα πλήρη αποτελέσματα της μελέτης ανακοινώθηκαν σήμερα και στην Ελλάδα και δείχνουν ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές όχι μόνο ζητούν το δικαίωμα στη γυάλινη συσκευασία, αλλά είναι και πρόθυμοι να δράσουν κατάλληλα. Ένα εντυπωσιακό 70% των ερωτηθέντων στην Ευρώπη και 87% στην Ελλάδα, λένε ότι είναι “πιθανόν “ ή “πολύ πιθανόν “ ως καταναλωτές να αγοράσουν περισσότερα προϊόντα σε γυάλινη συσκευασία, με σκοπό να επιτύχουν το γυαλί να είναι περισσότερο διαθέσιμο στα καταστήματα. Σχεδόν οι μισοί των ερωτηθέντων λένε ότι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον χρήματα για να έχουν το δικαίωμα επιλογής σε γυάλινη συσκευασία. Οι καταναλωτές επίσης ζητούν από τις εταιρείες παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων (82% των καταναλωτών στην Ευρώπη και 87% στην Ελλάδα) και τις κυβερνήσεις τους (78% των καταναλωτών στην Ευρώπη και 88% στην Ελλάδα) να κάνουν περισσότερα, ώστε η γυάλινη συσκευασία να είναι στη διάθεσή τους.

Πέρα από σύνορα, οι καταναλωτές θέλουν να γίνουν περισσότερα , ώστε να σιγουρευτούν, ότι σε σύγκριση με την παρούσα κατάσταση, θα προσφέρονται περισσότερα προϊόντα σε γυαλί στο άμεσο μέλλον.

Γι’αυτό η Ευρωπαϊκή Κίνηση “ Φίλοι του Γυαλιού” αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να υποστηρίξει και να προωθήσει το δικαίωμα των καταναλωτών να μπορούν να διαλέγουν προϊόντα σε γυάλινη συσκευασία. Για να μάθετε περισσότερα, επισκεφθείτε το http://www.nothingisgoodforyou.gr

Σχετικά με την Κίνηση “ Φίλοι του Γυαλιού”

Η Κίνηση “ Φίλοι του Γυαλιού” είναι ένα ευρωπαϊκό φόρουμ καταναλωτών, που υποστηρίζει και προωθεί το δικαίωμα των καταναλωτών να είναι σε θέση να διαλέγουν τρόφιμα, ποτά και αναψυκτικά σε γυάλινη συσκευασία. Ενώνει όλους όσους πιστεύουν ότι το γυαλί είναι η καθαρή επιλογή γι’ αυτούς, τις οικογένειές τους και το περιβάλλον. Οι “ Φίλοι του Γυαλιού” ξεκίνησαν το 2009 από την FEVE ως συνέπεια των ευρημάτων σχετικής έρευνας της ομοσπονδίας την ίδια χρονιά, που έδειξε ότι το 74% των Ευρωπαίων καταναλωτών τότε προτιμούσε τη γυάλινη συσκευασία για τα τρόφιμα, ποτά και αναψυκτικά του.

Σχετικά με την έρευνα και την TNS

Η Ευρωπαϊκή Έρευνα Γυάλινης Συσκευασίας (European Glass Packaging Survey)πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο 2010 από την TNS σε 19 χώρες: Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Estonia, France, Germany, Greece, Hungary, Italy, the Netherlands, Poland, Portugal, Slovakia, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey and United Kingdom.

Οι ερωτηθέντες ήταν ηλικίας άνω των 18 ετών και το δείγμα τους ήταν αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού της κάθε χώρας.

Η TNS είναι η μεγαλύτερη εξειδικευμένη εταιρεία στον κόσμο στην Έρευνα Αγοράς (Custom Market Research), οργανωμένη κατά κλάδους επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η εταιρεία συνδυάζει τα οφέλη της εξειδικευμένης γνώσης του κάθε κλάδου και την εξειδίκευση στην έρευνα, για να δίνει πολύτιμα στοιχεία. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη μελέτη μπορείτε να βρείτε στο http://www.thinkglass.gr/images/final_report_survey.pdf

Σχετικά με τον Ιστότοπο http://www.thinkglass.gr στην Ελλάδα:

Ο ιστότοπος http://www.thinkglass.gr προωθεί την ιδέα της γυάλινης συσκευασίας, προβάλλοντας τα προτερήματά της αναφορικά με το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Έχει ουσιαστικά ως στόχο την επίτευξη μιας καλύτερης ζωής σε έναν καλύτερο κόσμο. Ενδιαφέρουσες ιδέες παρουσιάζονται επίσης στο σχετικό blog “ Το Γελαστό Μπουκάλι”, στο: http://togelastoboukali.blogspot.com/. Αποτελεί το σημείο αναφοράς των φίλων του γυαλιού στην Ελλάδα, συμμετέχοντας στην ευρωπαϊκή Κίνηση “Φίλοι του Γυαλιού”.

Ο ιστότοπος αξιοποιεί και διαχέει ιδέες και πρωτοβουλίες για την αειφόρο ανάπτυξη και την ανακύκλωση, μεταξύ άλλων και αυτών της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Κατασκευαστών Γυάλινης Συσκευασίας (FEVE - Federation Europeenne Du Verre d’ Emballage, http://www.feve.org ), στις Βρυξέλλες. Η FEVE είναι ένας διεθνής, μη – κερδοσκοπικός οργανισμός, που αντιπροσωπεύει 60 μέλη, σε περίπου 25 χώρες της Ευρώπης και συνεργάζεται με διεθνείς και Ευρωπαϊκούς οργανισμούς για θέματα νομοθεσίας, υγείας, περιβάλλοντος, εμπορίου, κτλ . Τα μέλη της FEVE μπορείτε να τα δείτε στο http://www.friendsofglass.com/about-us, ενώ περισσότερα για την Κίνηση "Φίλοι του Γυαλιού" καθώς και μοναδικό υλικό για το γυαλί μπορείτε να δείτε στο http://www.friendsofglass.com/frontpage


(ΤΕΛΟΣ ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ)

Περισσότερες Πληροφορίες για τους Δημοσιογράφους

Περισσότερες πληροφορίες για την ενημερωτική εκστρατεία ¨Το Γυαλί δεν έχει ΤΙΠΟΤΑ να κρύψει¨ μπορείτε να βρείτε στο http://www.nothingisgoodforyou.gr

Φωτογραφίες σχετικές με το γυαλί και τη γυάλινη συσκευασία, μπορείτε να βρείτε και να κατεβάσετε στο http://www.thinkglass.gr/photos. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη μελέτη μπορείτε να βρείτε στο http://www.thinkglass.gr/images/final_report_survey.pdf. Για την Κίνηση “Φίλοι του Γυαλιού” μπορείτε να επικοινωνήσετε: email: info@costaskataras.org και/ή στο τηλ. : 6977 774401 (κα Κονδύλη).